26 July 2016

Hilang ingatan? Atau...

Pagi tadi buat air milo. Hirup sikit je sebab panas. Letak atas meja. Lilah lilah (kesana kemari), buat la mee sup. Lintas meja tgk air milo dah separuh. 'Hurm, ada orang curi minum atau tersalah mug ni (atas meja ada mug serupa)', bebel dalam hati. So makan la mee sup yang buat tadi tu. Nak minum. Capai mug dengan baki separuh tadi. Kosong.

Seingat aku aku tak minum pun lagi air tu dari yang separuh tadi. Takde orang lain, aku je yang ada kat situ.

Ini pelik.

Just the other night pulak, terdengar bunyi kucing bergaduh dalam rumah. Nampak Putih. Dia sedang meraung (ape istilah bunyi kucing tgh gaduh tu eh? ). Dengan stail terbaring defensive dia tu la (penakut macam tuan dia hey) dengan terberak terkencing.

Tapi...

Mana lawan dia? Aku tak nampak. Aku datang dekat, barulah Putih diam. Sepanjang aku mendekat, aku tak nampak langsung kelibat or fizikal lawan gaduh dia cabut lari or menyorok or whatever. Nothing.

Putih diserang siapa/apa?

Ada orang kata kucing tenung kita, dia bukan tenung kita. Dia tenung benda lain.

Selamat malam heyyyyyy

;)